Praca zdalna stała się niemal standardem w czasach lockdownu. Obecnie większość firma decyduje się na model pracy hybrydowej, co oznacza, że wykonywanie obowiązków odbywa się częściowo w siedzibie firmy, a częściowo zdalnie. Warto pomyśleć o odpowiednim przygotowaniu “domowego biura”, które będzie wygodne, ergonomiczne i sprzyjające efektywności. Jak wyposażyć miejsce pracy podczas home office oraz o czym nie zapomnieć?
Wybór sprzętu – praca zdalna
Praca z domu powinna być możliwie jak najbardziej komfortowa! Z tego powodu zalecamy zakup drugiego monitora, który będzie pełnił role rozszerzacza ekranu. Przydatna będzie także mysz optyczna, precyzyjnie kontrolująca ruch kursora na ekranie komputera. Jej działanie opiera się na świetle LED – mysz oświetla powierzchnię pod sobą; światło wraca do soczewki, a informacje o położeniu myszy jest przekazywana do komputera. Optyczny czujnik sprawia, że to bardzo dokładne urządzenie. Dużo bardziej precyzyjne niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnej myszki do komputera! Jakie są zalety myszy optycznej?
- Precyzja – myszka optyczna wyczuwa minimalne ruchy. Jest niesamowicie precyzyjna, co ma znaczenie zwłaszcza w przypadku osób wykonujących zadania, które wymagają dużej dokładności, np. grafików lub ilustratorów.
- Czułość – mysz optyczna pozwala na regulowanie czułości. Można ją dostosować do indywidualnych preferencji oraz potrzeb.
- Wygoda – wyprofilowanie myszy i jej wielkość sprawiają, że jest wygodniejsza niż tradycyjny odpowiednik. Zwykle tego rodzaju myszki są też bardziej płaskie, przez co mniej męczą dłoń.
- Niezawodność – myszy optyczne rzadziej się psują i nie trzeba ich czyścić (wystarczy przetrzeć suchą ściereczką od czasu do czasu).
Oczywiście nie można zapomnieć o podkładce pod mysz oraz klawiaturze. Najlepiej wybrać cichą i płaską – w małym pomieszczeniu dźwięk klawiatury może szybko zirytować nawet najbardziej cierpliwą osobę.
O co zadbać podczas pracy zdalnej?
W pracy w domu, tak samo jak podczas wykonywania obowiązków w biurze, powinniśmy zatroszczyć się o odpowiednie wyposażenie biurka oraz zdrowe nawyki, takie jak:
- Prawidłowa postawa w czasie pracy – plecy wyprostowane i oparte o siedzenie, stopy położone płasko na ziemi oraz odpowiednia odległość oczu od monitora.
- Odpowiednie nawodnienie – postaw przy biurku butelkę wody lub dzbanek, w ten sposób nie zapomnisz o regularnym piciu płynów. Na biurku połóż antypoślizgową podkładkę, żeby uniknąć rozlania napoju. Podkładki pod klawiaturę mogą być także wyprofilowane, żeby odciążyć nadgarstki podczas pisania. To dobry zakup szczególnie dla copywriterów lub osób, które piszą bardzo dużo maili. Taka podkładka chroni biurko przed porysowaniem i zapewnia stabilność myszce, klawiaturze oraz organizuje przestrzeń. Co ważne, wpływa pozytywnie na ergonomie pracy. Nie warto z niej rezygnować na rzecz np. podkładek przeznaczonych do kuchni lub salonu – nie spełnią one swojej funkcji.
- Regularne przerwy – podczas home office łatwo zatrzeć granice między “domem” a “pracą”. Zaczynaj punktualnie wykonywanie obowiązków i pamiętaj o przerwie co godzinę. Wykorzystaj ją na krótki spacer, popatrzenie w dal oraz zmienienie pozycji. Długotrwała pozycja siedząca nie wpływa pozytywnie na kręgosłup, krążenie oraz postawę.
- Poinformuj domowników o zasadach home office – uczul współlokatorów lub rodzinę, że jeśli jesteś w pracy, to…jesteś w pracy. Nie powinni Ci w niej przeszkadzać, wchodzić do pokoju lub słuchać głośnej muzyki. Niekomfortowe warunki dezorganizują pracę, rozpraszają oraz stresują. Lepiej wcześniej ustalić zasady ze wszystkimi domownikami. W ten sposób lepiej zorganizujesz sobie swój dzień pracy.
Praca zdalna wcale nie jest łatwiejsza niż w biurze, ponieważ bardzo łatwo jest się w nią wciągnąć, zaburzając work-life balance. Zdecydowanie warto ustalić sobie kilka zasad i nawet spisać je na kartce, żeby można było je sobie szybko przypomnieć.
Dodatkowe wyposażenie biura – co kupić?
Na atmosferę w pracy wpływają również takie błahostki, jak kwiatki w doniczce czy przyjemny zapach. Zadbaj o wizualną otoczkę swojego domowego biura, żeby czuć się lepiej w czasie wykonywania obowiązków. Nie zapomnij także o potrzebnym sprzęcie, takim jak drukarka, niszczarka czy skaner. Ten ostatni przyda się do skanowania i przesyłania ważnych dokumentów, np. podpisanych umów. Jeśli masz mało miejsca w mieszkaniu, zdecyduj się na skaner płaski, który zajmuje mało miejsce. Dodatkowe wyposażenie biura, które może się przydać, to np. oczyszczacz powietrza lub nawilżacz. Czystsze powietrze też może wpływać na efektywność oraz samopoczucie.
#artykuł sponsorowany #reklama