Z drukiem wielkoformatowym masz do czynienia każdego dnia. Wystarczy krótki spacer po mieście, aby natknąć się na dziesiątki billboardów reklamowych, oklejonych autobusów i banerów zawieszanych przez deweloperów. Wszystko to druk wielkoformatowy. Co warto o nim wiedzieć? Sprawdź nasz krótki poradnik.
Co to jest druk wielkoformatowy?
Najprościej rzecz mówiąc, druk wielkoformatowy to drukowanie dużych grafik lub projektów o dużej powierzchni. Co ciekawe, taki druk nie zawsze odbywa się na papierze. Często wykorzystywane są również inne materiały.
Oczywiście tworzenie wielkoformatowych projektów wymaga posiadania specjalistycznego sprzętu, na czele z większymi drukarkami. Takie maszyny poligraficzne posiada tylko dobra drukarnia wielkoformatowa, dlatego przed złożeniem zamówienia, warto upewnić się, czy wybrane przez nas miejsce jest przygotowane do realizacji zadania.
Druk wielkoformatowy to ciągle stosunkowo nowy sektor branży poligraficznej. Na jego rozwój wpływ ma nowoczesna technologia, dzięki której dostępnych jest coraz więcej atramentów, materiałów do zadrukowania i samych drukarek.
Do czego służy druk wielkoformatowy?
Druk wielkoformatowy jest powszechnie wykorzystywany do tworzenia projektów z pogranicza marketingu i brandingu. Produkowane w ten sposób grafiki mogą przybierać różną formę – od doskonale znanych billboardów, przez oznakowanie biura, a kończąc na brandowaniu firmowych pojazdów.
Zdecydowanie najpopularniejszym sposobem wykorzystania druku wielkoformatowego są banery i billboardy reklamowe. Zawieszane są one głównie przy ruchliwych arteriach komunikacyjnych, tak aby były wyświetlane jak największej liczbie osób. Taka grafika musi być odpowiedniej wielkości, dlatego stosuje się druk wielkoformatowych, zamiast łączenia kilkunastu lub kilkuset mniejszych elementów.
Dlaczego firmy i agencje reklamowe powinny wykorzystać druk wielkoformatowy?
Korzyści jest wiele. Druk wielkoformatowy to obecnie jeden z najskuteczniejszych sposobów promocji produktu, usługi czy firmy. Takie reklamy przyciągają wzrok i budują rozpoznawalność brandu, szczególnie jeśli znajdują się w obszarach o dużym natężeniu ruchu pieszego i samochodowego.
Dlaczego warto rozważyć włączenie reklam zewnętrznych do swojej strategii marketingowej?
- Ludzie łatwo zapamiętują obrazy – szczególnie jeśli mają z nimi kontakt każdego dnia.
- Z badań wynika, że reklamy zewnętrzne wyróżniają się bardziej niż reklamy w innych mediach.
- Reklama tego typu uchodzi za jedną z najtańszych form promocji.