Znalazłeś się w nieprzyjemnej sytuacji. Twój nowy telefon firmy Apple uległ awarii. Nie każdy wie, jakie działania w tej sytuacji należy podjąć. Wiele zależy od tego, czy telefon wciąż ma gwarancję. Co robić? Jaki serwis wybrać w celu naprawienia iPhone’a?

Co zrobić, kiedy zepsuł się iPhone?

Nie ważne czy telefon się nie włącza, czy to zbita szybka. Pierwsze, co należy zrobić, to sprawdzić, czy telefon wciąż ma gwarancję. Oczywiście, jeśli telefon jest nowy, sprawa jest oczywista – gwarancję musi mieć. Przeciwnie, kiedy iPhone ma już kilka lat – wtedy na pewno gwarancja już się skończyła. Jeśli jednak mamy telefon około roczny, możemy nie być pewni, czy ją posiada. Istnieje specjalna, oficjalna strona internetowa Apple’a, która służy temu celowi. Wystarczy wpisać na niej numer seryjny telefonu. Znajdziesz go wygrawerowanego z tyłu urządzania. Po jego wpisaniu, od razu otrzymasz informację, czy telefon wciąż podlega gwarancji. Na tej podstawie podejmiesz decyzję, co robić dalej.

Gdzie wysłać telefon Apple na gwarancję?

Jeśli wciąż masz gwarancję, telefon można bez problemu wysłać do Serwisu Apple Repair Service. To autoryzowany serwis iPhone i innych urządzeń spod szyldu nadgryzionego jabłka. Aby przekazać mu urządzenie, najlepiej oddać uszkodzony telefon do Apple Store lub punktu Twojego operatora sieci komórkowej. Zostanie on przekazany dalej, a ty nie będziesz musiał się martwić o kuriera i formalnościami. Już wkrótce otrzymasz swój naprawiony telefon. W przypadku łatwiejszych napraw nie trwa to długo. Stan telefonu możesz sprawdzić, logując się za pomocą Apple ID na stronie internetowej Apple.

Co, jeśli gwarancja na iPhone się skończyła?

Jeśli gwarancja się skończyła, w dalszym ciągu możesz oddać sprzęt do punktu Apple. Problem w tym, że prawdopodobnie wróci on do Ciebie z naliczoną sporą opłatą. Warto więc zastanowić się nad nieautoryzowanym serwisem. Być może w Twojej okolicy znajduje się serwis telefonów, którego ceny są przystępne? Oczywiście nieautoryzowany serwis może nie wykonać naprawy w tak samo kompetentny sposób, jak serwis Apple. Mimo to, jeśli nie cierpimy na nadmiar gotówki, warto rozważyć tę opcję.

Niezależnie, czy mamy gwarancję, czy nie, warto udać się z iPhonem do serwisu, bądź do niego go wysłać. No, chyba że jesteśmy złotą rączką i umiemy posługiwać się lutownicą. Wtedy otworem staje dla nas zamawianie części ze sklepów internetowych i samodzielna naprawa. Polecamy to jednak tylko ludziom obeznanym w tej dziedzinie. W końcu łatwiej jest coś zepsuć jeszcze bardziej, niż naprawić. Wszystkim jednak życzymy udanej i szybkiej naprawy iPhone’a.