Packshot - co to jest

Pomagają zarówno kupującym, jak i sprzedającym. Ci pierwsi mogą dzięki nim podejmować lepsze decyzje zakupowe, a drudzy – budować profesjonalny wizerunek. Lecz to nie jedyne mocne strony zdjęć typu packshot. Co to za fotografie i dlaczego naprawdę warto się nimi zainteresować? Czytaj dalej i poznaj odpowiedź. 

Co warto wiedzieć o zdjęciach typu packshot?

Obecnie w Internecie możemy kupić niemal wszystko, w tym urządzenia i akcesoria, których sens istnienia czasami trudno nam zrozumieć. Mimo tej ogromnej różnorodności jest coś, co łączy internetowe punkty sprzedaży. Mowa o zdjęciach, na których widać dostępne produkty. Najczęściej są to fotografie przedstawiające przedmioty w statycznych pozach, na białym tle. Czy wiesz, że właśnie poznałeś prostą definicję packshota? Ale zostań jeszcze z nami, bo to nie wszystko, co warto o nich wiedzieć. 

Gdy po raz kolejny spotkasz się z tym pojęciem, a w myślach zadasz sobie pytanie: „Co to packshot?”, będziesz wiedział, że kryją się za nim zdjęcia, które oglądasz w sklepach online czy na najpopularniejszych portalach aukcyjnych. To właśnie dzięki standardowym ujęciom, gdzie głównym bohaterem jest produkt, a tło sprawia wrażenie, jakby tylko mu towarzyszyło, możesz tak dokładnie zapoznać się z detalami i przekonać się, czy przedmiot jest dla Ciebie atrakcyjny. 

Sprzedawany produkt i białe tło to najpopularniejszy duet, ale oczywiście niejedyny. Jakie są więc inne sposoby? Zamiast jednego przedmiotu na zdjęciu może pojawić się kilka, np. z tej samej kolekcji czy serii. Produkt może też sprawiać wrażenie, jakby subtelnie unosił się nad powierzchnią lub za chwilę miał ruszyć w tylko sobie znanym kierunku. I bohater nie musi na zdjęciu znajdować się wyłącznie w towarzystwie bieli. Do akcji wkroczyć może odcień, który pozwoli kreować określone wrażenia na temat produktu, podkreśli jego walory oraz stworzy pożądaną atmosferę. 

W poprzednim akapicie słowo „może” powtórzyło się kilka razy. Nie ma w tym przypadku. Po prostu chcemy, żebyś zapamiętał, że packshot to naprawdę wiele możliwości. 

Jak robić interesujące zdjęcia produktowe? 

Na początku tego tekstu obiecaliśmy, że dowiesz się też, dlaczego zdjęciami typu packshot naprawdę warto się zainteresować. Otóż wiedza o tym rodzaju fotografii jest cenna nie tylko dla osób, które prowadzą własny internetowy biznes. Może okazać się naprawdę przydatna także w życiu prywatnym, gdy przy okazji przeprowadzki postanowisz sprzedać nieużywane już akcesoria albo po zakończeniu pewnego rozdziału sprzedać rzeczy, które negatywnie Ci się kojarzą. Jeśli jednak packshoty będą miały nie tylko pozwolić na sprzedaż produktu, ale też umożliwić realizację biznesowych celów, dobrym pomysłem jest zlecenie ich wykonania.

Zastanawiając się nad tym, jak robić zdjęcia produktowe, warto skierować swoje myśli nie tylko w stronę odpowiedniego sprzętu i techniki, ale także poszukać różnych inspiracji. Tutaj ponownie cennym wsparciem mogą okazać się specjaliści ze studia fotograficznego, którzy dzięki swojemu doświadczeniu i kreatywności będą w stanie zaproponować kilka ciekawych sposobów na zaprezentowanie sprzedawanych przedmiotów. Jeśli bohaterami sesji stać się mają produkty, wokół których zbudowany jest Twój biznes, doskonale byłoby, gdybyś jednak mógł zaproponować coś od siebie, ponieważ ta wiedza jest bardzo cenna. 

Sam możesz poszukiwać własnych źródeł inspiracji, skupiając się nie tylko na swojej branży i obserwując ruchy konkurencji, ale również wykraczając poza dobrze znany sobie fragment biznesowego świata. Odwiedzanie wystaw organizowanych w mieście, oglądanie katalogów zawierających reprodukcje dzieł, słuchanie muzyki stworzonej w odległym punkcie świata to tylko kilka przykładów aktywności, które mogą napędzać kreatywność. A robienie ciekawych i co za tym idzie – zatrzymujących uwagę zdjęć nie może się bez niej obejść.