Mimo że plakaty mogą wydawać się oldschoolowym narzędziem do promocji eventów to dalej spełniają swoją rolę. Co ważne, jeśli plakat jest odpowiednio przygotowany to można go wykorzystać zarówno w promocji cyfrowej jak i marketingu offline. Sprawdź, jak przygotować plakat promujący wydarzenie.
Plakaty w różnym formacie
Ogromną zaletą plakatów jest możliwość redystrybucji ich w różnych kanałach promocyjnych. Dzisiaj promocja eventów najczęściej odbywa się przy pomocy mediów społecznościowych. To tam plakaty w wersji cyfrowej umieszczane są na profilach artystów, festiwali i udostępniane wśród samych uczestników.
Promując event warto również zamówić druk plakatów. Ich dystrybucja jest bardzo tania, a jeśli zostaną umieszczone w często odwiedzanych miejscach np. na przystankach autobusowych to efekty takiej działalności promocyjnej mogą być więcej niż zadowalające.
Drukowane wersje plakatów mogą przyjmować różne formy – od niewielkich ulotek w rozmiarze A5 lub A6, aż po wielkie billboardy, które zawisną przy głównych arteriach komunikacyjnych.
Najlepiej jeśli połączy się wszystkie promocji z wykorzystaniem plakatu. Pozwoli to dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a regularne przypominanie o samym evencie zachęci więcej osób do uczestnictwa w nim.
Jak zaprojektować plakat promujący wydarzenie?
W dobie szybkich informacji i mediów społecznościowych trudno jest zatrzymać uwagę odbiorców na więcej niż kilka sekund. To oznacza duże wyzwanie dla grafików, którzy muszą tworzyć materiały marketingowe przyciągające uwagę. To samo dotyczy tworzenia plakatów.
Jeśli nie zajmujesz się zawodowo projektowaniem grafik to przygotowanie odpowiedniego materiału promocyjnego może wydawać się skomplikowane. Bez obaw. W internecie bez trudu znajdziesz dostęp do wielu darmowych oraz płatnych narzędzi, które znacznie ułatwią przygotowanie plakatu. Jednym z takich programów jest Canva.
Głównym elementem dobrego plakatu jest grafika. Powinna ona przyciągać uwagę, a jednocześnie być powiązana tematycznie z samym eventem. Sam tekst nie powinien zajmować więcej niż 20% powierzchni plakatu, tak aby całość była dla odbiorcy czytelna. Oznacza to, że na grafice umieścić należy jedynie najważniejsze informacje:
Główne szczegóły, których potrzebujesz na swoim plakacie, to:
- Data i godzina
- Miejsce wydarzenia
- Co to za wydarzenie?
- Kto występuje/co można obejrzeć?
- Ceny biletów i ich dostępność
- Informacje kontaktowe
Może wydawać się to bardzo mało, ale uwierz mi. Tyle informacji w zupełności wystarczy, aby odbiorca dowiedział się wszystkiego, co potrzebuje.