Strony internetowe nie zawsze dobrze spełniają swoją rolę, nawet jeśli na pierwszy rzut oka wydają się bez zarzutu. Aby przekonać się, w czym problem, trzeba przeprowadzić profesjonalny, dokładny i szczegółowy przegląd, tzw. audyt, który pozwoli zweryfikować funkcjonalność problematycznego serwisu i podpowie nam, co możemy zrobić, by ją poprawić. Na standardowy audyt stron www składają się dwa rodzaje analiz: ewaluacja marketingowa dotycząca aspektów kluczowych z punktu widzenia reklamy i ewaluacja informatyczna skupiająca się na kwestiach technicznych.

Co powinien obejmować audyt marketingowy?

Audyt stron internetowych analizujący ich zawartość pod kątem marketingu powinien przede wszystkim uwzględniać takie elementy jak oprawa graficzna, jej jakość, unikalność i prezentacja, oraz treść, jej merytoryka, czytelność i rozmieszczenie. Ocenie należy poddać także system nawigacyjny i responsywność. Wszystko to bowiem składa się na UX, czyli User Experience, co oznacza, że od tych właśnie elementów zależy w dużej mierze satysfakcja użytkowników. To dlatego powinny być dobrze dopracowane i dopasowane do ich potrzeb. Marketingowy audyt stron www obejmuje ponadto SEO, a więc optymalizację ich zawartości pod wyszukiwarki internetowe. W tym przypadku musimy położyć nacisk na dobór oraz częstotliwość występowania słów i fraz kluczowych w tekstach, a także linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, tj. liczbę odsyłaczy umieszczonych zarówno w obrębie strony, jak i poza nią. Od tego zależy jej widoczność w Google. Więcej informacji na https://alterpage.pl/audyty-stron-internetowych-52

Co powinien obejmować audyt informatyczny?

Informatyczny audyt stron internetowych oznacza dogłębną analizę struktury kodu, umożliwiającą zdiagnozowanie i eliminację błędów, które negatywnie odbijają się na wydajności i bezpieczeństwie. Czasami jeden niepozorny widget może zakłócać działanie serwisu, spowalniając jego funkcjonowanie  i skutecznie zniechęcając użytkowników do korzystania z niego. Podobnie jest z bezpieczeństwem – nawet jedno drobne niedopatrzenie może nas kosztować utratę kontroli nad serwisem. Dopilnujmy więc, by kod strony był tak zoptymalizowany, żeby wszystko chodziło sprawnie i płynnie, i żeby hakerzy nie mieli szans uzyskać do niego dostępu.